torsdag den 9. juni 2011

Billeder og reaktioner fra sæsonens første marked

Med Viborg Middelalderliv vel overstået vil jeg tage en hurtig gennemgang af årets første marked.

Markedet er større end først antaget! Uden at være helt sikker, mener jeg der var tage om ca. 100-150 deltagende aktører, hvilket er meget for et 2. års marked samtidigt med at sammenlignlige markeder i Danmark har venneforeninger til at stå for arrangementet - her er det kun Ole og Aase som står bag. Respekt for det!

Flot beliggende i et dejligt kuperet terræn med grønne skove og Viborg Søndersø som baggrund var der heller intet at udsætte beliggenheden for.

Personligt skulle jeg stå for 1 daglig bueopvisning, årets første, og havde en masse nyt udstyr med samt en ny tilgang til opvisningen. Kritisk anlagt som jeg er, er jeg langt fra imponeret over min egen præstation, men jeg holder et højt bundniveau m. plads til forbedring. Bl.a. vil det hjælpe når jeg får lavet 10-15 pile mere, så jeg kan implementerer de sidste elementer jeg gerne vil have ind i opvisningen.
Heldigvis er alle ikke lige så kritiske som mig, hvorfor at jeg oplevede at både publikums og andre bueinteresserede aktører kom med god respons og kritik til opvisningen.

Alt i alt fik jeg en god opstart på sæsonen og blev en del erfaringer rigere og står nu bedre rustet til Esrum Riddermarked, som vi drager til om 1. uge.

Se egne billeder fra markedet samt billeder fra Ali Shahrokhtash fra Viborg Stifts Folkeblad i galleriet til højre, samt flere billeder på Viborg Folkeblad

1 kommentar:

  1. Hej Daniel,
    Først, Rigtig god ide du her har fået med Langbue-show!
    Jeg kom forbi dit telt sidste fredag i Esrum, med historien om, at Takslangbuens navn skulle være Dan...fra omkring 400 e.Kr. Kilden er her: http://www.skovforeningen.dk/media/skoven-lige-nu-taks-aug.pdf

    Og, hvad er linket til Buemageren der har lavet din Taksbue på 105#?

    STOR Langbuehilsen!

    Jim Michael Daae

    SvarSlet